La direcció del col·legi respon

Dilluns, 21 de juliol, al vespre, la Junta Directiva de l’AMPA va fer arribar un missatge electrònic a la direcció de l’escola per comunicar-li les queixes, suggeriments i propostes d’unes vint famílies en relació amb l’adquisició de llibres i materials escolars a la Plataforma Alexia. Paral·lelament, vam publicar un post en aquest mateix bloc explicant el contingut del missatge enviat. El post el podeu recuperar en aquest enllaç.

L’endemà mateix, les famílies que havien fet arribar les seves queixes directament a l’escola van començar a rebre trucades telefòniques de la direcció per atendre i donar resposta a les seves comunicacions. Algunes d’aquestes famílies ho van comunicar a la Junta Directiva de l’AMPA per tal que en tinguéssim coneixement.

Tres dies després, el dijous 24 de juliol, la direcció de l’escola s’ha adreçat a la Junta Directiva, també amb una trucada telefònica, per donar resposta al missatge que li vam fer arribar. La trucada ha estat cordial, i la conversa amable. De forma resumida, recollim aquí les respostes que hem rebut.

1. La direcció de l’escola recorda que és el primer curs en el qual s’ha posat en funcionament la Plataforma Alexia i el seu ús s’ha anat desenvolupant de forma progressiva. Això vol dir que, tot i que resulta evident que es tracta d’una aportació positiva per al funcionament de l’escola, hi ha molts aspectes que cal millorar i que això s’anirà fent paulatinament.

2. Informa que ja s’ha publicat a la plataforma l’ISBN d’aquelles publicacions que en tenen. Ens asseguren que en propers cursos aquesta dada es publicarà des del primer moment perquè consideren correcte i necessari que es faci.

3. La majoria de publicacions que es posen a la venda a través de la plataforma, però, no disposen d’ISBN perquè no es són editades formalment, sinó que són materials d’elaboració particular de l’escola o d’organitzacions amb les quals col·labora l’escola. És el cas dels dossiers i del llibre de matemàtiques del nou sistema “Entusiasma’t”. Es tracta de materials que la direcció considera necessaris per a la formació que s’imparteix a l’escola i que no es poden adquirir per cap altra via.

4. Sobre el preu dels dossiers, ens expliquen que en els darrers anys s’ha reduit el cost de cada dossier, i que cada any intenten trobar el subministrador que els ofereixi el preu més avantatjós.

5. No accepten la proposta de facilitar el PDF dels dossiers a les famílies per tal que, qui ho desitgi, ho pugui imprimir pels seus mitjans. Consideren que és un material propi de l’escola i que no s’ha de difondre d’aquesta manera.

6. Tampoc no accepten la proposta que l’AMPA s’encarregui de la impressió dels dossiers per buscar un preu més avantatjós per a aquelles famílies que ho desitgin. Consideren que aquesta és una feina que corresopn a l’escola.

7. Davant de les dues negatives precedents, li hem ofert la possibilitat que l’AMPA busqui un subministrador que pugui oferir un preu més reduït. Inicialment tampoc no han acceptat aquesta idea, perquè, insisteixen, buscar i triar els subministradors és feina de la direcció de l’escola. Finalment, però, davant de la nostra insistència, han acceptat que l’AMPA faci arribar a l’escola algun pressupost alternatiu si som capaços de trobar un preu més barat que l’actual. Si el trobem i els ho fem arribar, el prendran en consideració.

8. Ara bé, aquesta possibilitat no serà factible ja per al curs vinent perquè afirmen que estem en dates massa avançades i que la producció del material ja està encomanada. És una possibilitat, per tant, a tenir en compte per al curs 2015-2016.

9. Davant d’aquesta situació, li hem remarcat que justament una de les nostres peticions era que les informacions sobre la venda de materials i llibres es donin amb més antelació. D’aquesta manera serà possible pensar alternatives si per la raó que sigui es creu que cal buscar-ne de diferents.

10. Els hem recordat, també, que algunes famílies volien anul·lar la comanda feta a través de la Plataforma Alexia i que no han pogut. Ens han informat que, un cop feta la comanda, sempre s’hi pot accedir i fer-hi modificacions. Però que el sistema, per alguna raó que desconeixen, no permet l’anul·lació completa. Ens han aclarit que això no depèn de l’escola sinó de la plataforma i que mirarien d’informar-se per tal que fos possible fer l’anul·lació online en les properes ocasions. De totes maneres, ens han explicat que l’anul·lació sempre es pot fer efectiva si es sol·licita directament a secretaria de l’escola. Sabem que, certament, diverses famílies ho han pogut fer sense més problema.

11. Els hem demanat, finalment, quina seria la situació si alguna familia decideix no comprar els dossiers perquè els considera massa cars (o per qualsevol altra raó). No es plantegen buscar alternatives. Diuen que és un material necessari per al curs i que els alumnes no podran seguir les classes amb normalitat si no hi assisteixen amb el dossier corresponent. Que cada familia prengui la seva decisió, ens han dit.

12. El termini previst per a l’adquisició de materials via Alexia es va exhaurir el dia 23 de juliol. Per aquesta raó algunes famílies s’han trobat que el dijous, 24 de juliol ja no podien accedir al sistema. Però ens han informat que es tornarà a obrir el termini per fer les comandes els primers dies de setembre per tal que aquelles famílies que ho desitgin ho puguin fer en aquell moment. Ens han dit, de fet, que ja tenien pensat fer-ho, al marge de les nostres peticions, perquè hi ha alumnes d’ESO que estan pendents de saber si passen de curs o no per les recuperacions que tindran lloc al setembre.

13. Finalment, ens han reiterat que la direcció de l’escola està a disposició de qualsevol família que tingui dificultats, queixes o suggeriments, i que els atendran directament sempre que vulguin. Nosaltres els hem dit que valorem molt bé aquesta predisposició, però els hem recordat també que quan un nombre remarcable de famílies efectüi una mateixa queixa i consideren oportú fer-ho de forma col·letiva, l’AMPA estarà sempre a disposició d’elles per fer arribar la informació a la direcció de l’escola, per buscar solucions en la mesura de les seves possibilitats i per mediar si fos necessari. També els hem dit que en ocasions, per diverses raons, algunes famílies no es veuen amb cor de fer alguna queixa o de demanar alguna explicació, i que en aquests casos l’AMPA també es posarà a la seva disposició per fer de transmissora de qualsevol missatge adreçat a l’escola. Els hem volgut recordar que, de fet, aquesta és una de les obligacions fonamentals de qualsevol Associació de Mares i Pares d’Alumnes. I que, òbviament, ho continuarem fent.

De manera general, l’AMPA ha felicitat l’escola per la posada en marxa de la Plataforma Alexia, i ha reconegut que cal sempre donar un marge de temps raonable per tal que els nous serveis es vagin implantant i que es vagi afinant el seu funcionament. En aquest sentit, hem agraït la informació rebuda sobre el funcionament de la plataforma, sobre la inclosió final dels números ISBN de les publicacions, sobre la possibilitat d’anul·lar comandes i sobre la possibilitat de fer les comandes altre cop a partir de setembre.

En relació a les propostes no acceptades per la direcció, els hem reiterat que seria bo que s’ho repensessin. En qualsevol cas, l’AMPA es compromet a buscar pressupostos alternatius per a la impressió de dossiers a partir del mes de setembre i a fer-los arribar a la direcció de l’escola. Igualment, la Junta Directiva inclourà aquesta qüestió en l’ordre del dia de la propera assemblea convocada, per tal que les famílies puguin debatre sobre la qüestió i decidir si volen prendre alguna determinació col·lectiva. Sigui quina sigui la decisió, la Junta Directiva de l’AMPA la defensarà i la promourà.

Recordem, d’altra banda, que el divendres, 25 de juliol, és el darrer dia que les instal·lacions de l’escola estan obertes i els seus treballadors i responsables en actiu, de manera que tampoc no hi ha possibilitat de prendre cap més iniciativa fins al dia 1 de setembre.

Aquesta entrada s'ha publicat en Funcionament Ampa, Junta Directiva i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a La direcció del col·legi respon

  1. Mama Ada - Angie*- ha dit:

    Moltissimes gracies AMPA sou uns cracs !

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.