Queixes sobre l’adquisició de llibres i material a la plataforma Alexia

Durant els darrers dies s’han produït diverses queixes en relació a l’adquisició de llibres i quaderns a través de la plataforma Alexia del Col·legi Camí. Un bon nombre de families s’han adreçat a la Junta Directiva de l’AMPA tot demanant que recollim les seves reivindicacions i les traslladem col·lectivament a la direcció de l’escola. Hem rebut missatges d’unes vint families de diversos cursos, però per altres vies ens consta que hi ha altres famílies, que si bé de moment no ho han expressat formalment, estan descontentes.

Una de les funcions bàsiques de l’AMPA és representar els interessos i inquietuds de les famílies i sempre que hi ha alguna demanda formulada per dues o més families la traslladem a la direcció de l’escola per tal de facilitar que pugui ser atesa correctament. Intentem distingir sempre entre les peticions o queixes individuals, que afecten exclusivament a una familia, d’aquelles que tenen un major abast i que es refereixen a serveis o problemàtiques compartides pel conjunt de la nostra comunitat educativa. Resulta evident que estem davant d’un cas de queixa col·lectiva, i ens sembla que no podem defugir l’obligació de contribuir en tot allò que estigui en la nostra mà a la correcta atenció de les queixes i a la recerca d’alguna solució que pugui acontentar totes les parts. Davant de les nombroses peticions d’intervenció de l’AMPA, la nostra Junta Directiva s’ha reunit i ha decidit recollir la diversitat de queixes que s’han produït i traslladar-les a la direcció de l’escola tot oferint-nos per col·laborar en la recerca de sortides raonables. Per tant, s’ha enviat una carta amb aquest contingut.

El conjunt de queixes rebudes es resumeixen en les següents:

1. Diverses famílies s’han adreçat a l’escola formulant queixes al voltant de l’adquisició de llibres i dossiers a través de la plataforma Alexia, però no han rebut cap resposta i, en alguns casos, ni tan sols confirmació de la recepció de la queixa. La primera reivindicació, per tant, és clara: que l’escola contesti amb diligència les propostes, queixes, suggeriments o comentaris que les famílies li facin arribar.

2. Les families han d’adquirir els llibres i materials necessaris per a l’educació del seus fills a través de diversos procediments, no coordinats. D’una banda, hi ha el lot de llibres que gestiona l’AMPA, d’una altra els llibres de lectura, els dossiers i el llibre i materials del nou sistema d’ensenyament de matemàtiques “Entusiasma’t”. Es proposa que es treballi per unificar el sistema i solventar-lo amb una única gestió o, en tot cas, amb el menor nombre de gestions que sigui possible.

3. Que es faciliti informació sobre els llibres que s’ofereixen a través de la plataforma Alexia per tal que les families tinguin l’oportunitat de triar el sistema d’adquisició. Cal, com a mínim, fer constar el número ISBN, i tanta informació com sigui possible i raonable. Les families han de poder decidir si ho compren a través d’Alexia o d’alguna altra via que per la raó que sigui els resulti més avantatjosa. Si no es disposa d’informació sobre els llibres, no és possible buscar altres vies d’adquisició. Tampoc no és possible comprobar si els llibres són els mateixos que alguna altra familia amb fills més grans pugui facilitar-los per a la seva reutilització.

4. Explorar la possibilitat de fer pagaments fraccionats o ajornats per facilitar la despesa.

5. Buscar fórmules per abaratir el cost dels dossiers proposats. Es proposen diverses mesures, la més senzilla de les quals seria que l’escola facilités els dossiers en PDF per tal que les families puguin imprimir-los de la forma més avantatjosa que puguin.

6. Algunes families que ja han fet la comanda a través de la plataforma Alexia han canviat d’opinió i la volen anul·lar. Cal donar informació, de forma publica, sobre com ho poden fer. Aparentment, per via telemàtica no és possible, de manera que caldria indicar com s’ha de fer el tràmit d’anul·lació.

Davant de totes aquestes queixes i propostes, la Junta Directiva de l’AMPA, en representació de la vintena de famílies que s’hi han adreçat, ha fet les següents consideracions a la direcció de l’escola:

1. Demanem a la direcció de l’escola que confirmi que ha rebut aquesta informació de manera correcta.

2. Demanem que la direcció de l’escola doni resposta a l’AMPA sobre totes les queixes i peticions que li transmetem, en els termes que consideri oportuns.

3. Que l’escola millori  i amplïi  la informació que ofereix a través de la plataforma Alexia, en especial de tots els productes que s’hi posin a la venda, i molt especialment en el cas dels llibres. Demanem que aquesta ampliació de la informació es faci de manera tan ràpida com sigui possible.

4. Que en el futur la informació s’ofereixi amb antel·lació suficient (abans que finalitzi el curs escolar) com perquè les famílies puguin considerar altres opcions i tinguin l’oportunitat de fer les compres per altres vies.

5. L’AMPA es posa a disposició de la direcció de l’escola per buscar fórmules conjuntes de gestió de compra dels diversos llibres i materials per estalviar gestions a les families.

6. L’AMPA s’ofereix per gestionar la impressió dels dossiers proposats per l’escola a un preu menor del que s’ofereix a la plataforma Alexia sense carregar cap marge, per a totes aquelles families que ho desitgin. Estarem disposats, per tant, a acordar amb l’escola la manera més fàcil i àgil de disposar del material necessari per poder fer-ho.

7. Davant de les nombroses queixes, proposem que l’escola amplïi el termini previst per a l’adquisició de llibres i materials fins als primers dies de setembre per donar la possibiltiat de triar entre el sistema proposat a la plataforma Alexia i les alternatives que siguim capaços de trobar conjuntament.

8. Que l’escola faciliti l’anul·lació de les comandes ja realitzades a través de la Plataforma Alexia a aquelles families que ho sol·licitin.
Finalment, la Junta Directiva de l’AMPA vol remarcar que considerem que la posada en funcionament de la plataforma Alexia ha estat una millora notable en el sistema d’informació i gestió de l’escola, però que entenem que en estar encara en una fase inicial de la seva aplicació, és lògic que tingui desajustos i aspectes a millorar. Volem animar l’escola a seguir per aquest camí de millores i a les families a fer aportacions en positiu per tal que això sigui possible. Considerem les queixes i propostes formulades per nombroses families com a aportacions per al bé de la comunitat educativa i per a la sostenibilitat del model educatiu del Col·legi Camí, del qual són partícips i promotors a l’hora. Entenem, d’altra banda, que el moment social i econòmic que vivim fa més necessari que mai ser curosos amb les despeses, que si bé són necessàries per mantenir un bon nivell educatiu, poden ser també objecte d’ajustaments per fer-les assumibles per al conjunt de les families.

Totes les families que ho desitgin poden fer arribar els seus comentaris, opinions o suggeriments a la Junta Directiva de l’AMPA. Ho podeu fer redactant comentaris al final d’aquest text o bé a través d’un missatge de correu electrònic a l’adreça ampacamibcn@gmail.com
Aquesta entrada s'ha publicat en Junta Directiva, Serveis i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Queixes sobre l’adquisició de llibres i material a la plataforma Alexia

  1. Retroenllaç: La direcció del col·legi respon | Ampa Camí

  2. maiteluismarina ha dit:

    A alguien le ha dado tiempo de apuntar los códigos?

  3. maiteluismarina ha dit:

    Es posible que Alexia haya cerrado por vacaciones?

  4. Gonçal ha dit:

    Estimats pares,

    Voldria fer unes reflexions sobre l’escrit aparegut al blog de l’Ampa del nostre Cole Camí. Parlaré en funció del curs del meu fill, tercer de primària, pel que les xifres dels llibres variarien en cada curs, però no el sentit de les reflexions.
    Deixant de banda la part introductòria, faré un resum de les meves opinions i fets que he contrastat:
    1. Estic d’acord en que el Col•legi hauria de respondre les qüestions que es plantegen amb diligència i en el marge de temps mínim (sense posar dates estrictes);
    2. Dos gestions per la compra de llibres no és la mínima però si apropa molt;
    3. Respecta a l’ISBN dels llibres que es venen a l’Alexia puc dir: 5 dels 8 proposats no en tenen per tractar-se de 3 dossiers i 2 llibres de l’entusiasmat; un és un llibre de lectura que no li afecta molt l’ISBN (jo he trigat un minut més o menys en trobar isbn i preus per internet) i els altres dos: el d’informàtica la pròpia editorial diu que nomes es disponible a col•legis i el de xines no m’ha suposat cap problema trobar l’isbn (un altre minut per internet), (les persones que no tenen accés a l’isbn sí que haurien de poder queixar-se de que no el saben);
    4. Fer pagaments ajornats te més raó de ser en els llibres que gestiona l’ampa ja que és el volum realment important de la despesa, es fa?;
    5. Els dossiers tenen un preu ajustat, però en tot cas crec que no es factible el PDF ja que tots els nens han d’estudiar en les mateixes condicions i no es pot garantir que tots tinguin la mateixa impressió i enquadernació si ho gestiona cada família;
    6. Anular comandes seria nomes dels dos llibres que es poden comprar a fora (un és més barat des d’el cole i l’altre 0,20€ menys a la web d’Amazon(!!!);
    7. Ampliar el termini de compra torna a estar reduït a dos llibres;
    8. Repeteixo el punt anterior (7).
    De la part introductòria vull dir que hi ha unes 20 famílies que han fet la queixa i em sembla molt respectable, no podem ampliar-ho a cap més família ja que tots sabem que les “altres vies” avui poden ser blanques i demà negres.
    Jo també estic d’acord, per acabar en que tot procés inicial de plataforma es pot millorar i que hem de treballar entre tots per fer-ho, pel que m’agradaria que els comentaris i queixes que es facin siguin objectius i ben analitzats ja que sinó podem caure en la temptació de generalitzar una queixa poc constructiva (per no dir destructiva) envers situacions que no son del tot correctes o que el propi Ampa no propicia (pagament fraccionat).

    D’altre banda, i aprofitant l’avinentesa, crec que el programa de reutilització de roba no s’hauria de fer per sorteig sinó tenint en compte les necessitats de les famílies i adjudicar-les als que tinguin uns ingressos més minsos o estiguin en situació d’atur ja que faríem un acte social més equitatiu i just que un pur sorteig.
    Gonçal Zegrí

  5. Ignasi Jarauta ha dit:

    Crec que l’escrit de l’Ampa recull de forma constructiva les millores necessàries per al sistema actual d’adquisició de llibres per al curs 2014-2015.
    En cap cas s’hauria d’obligar a seguir una única via per a l’adquisició del material didàctic recomanat per l’escola, per tant hi ha d’haver tota la informació dels llibres necessaris a la nostra disposició abans de prendre la decisió d’on adquirir els llibres.
    Per un altre costat, recolzar la idea del lliurament dels dossiers en pdf com ja fa l’escola amb altres documents, comunicats i el quadern d’estiu.
    Teniu tot el meu suport.

  6. Xavier miralles ha dit:

    Em sembla molt ben redactat el resum de queixes colectives.
    Es important que cadascu us faci arribar el seu parer respecte a aquesta situacio.
    Llastima que moltes vegades el mutisme faci diluir les bones iniciatives.
    Teniu tot el meu recolçament.👏

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.