L’AMPA, a ple rendiment

Tots els projectes de l’AMPA per a aquest curs comencen a caminar, i amb bones perspectives. El millor de tot és que sou moltes les famílies que ja us heu ofert a col·laborar, de manera que, si seguim així, aquest curs serà el més participatiu de tota la història de l’AMPA. Els membres de la Junta Directiva us en donem les gràcies i us animem a mantenir altes les ganes de fer feina. La millor manera de solucionar problemes i de millorar les condicions educatives de l’escola és treballar conjuntament i cooperativament. Tot seguit us fem cinc cèntims per tal que sapigueu com estan els principals projectes d’aquest any.

Tal com es va acordar en l’Assemblea General que vam celebrar el 24 d’octubre, vam fer arribar a l’escola totes les propostes i peticions acordades per escrit. Aquí teniu un enllaç amb la carta que vam fer arribar a l’escola:

carta_direccio_cami_20131029

Dies després de fer arribar la informació al centre, ens vam reunir amb el Director de l’escola per tal d’explicar-li personalment i amb detall els continguts de la carta. La trobada va tenir lloc el dijous, 14 de novembre. Us detallem breument la resposta que vam rebre.

– Monitor de piscina. La direcció de l’escola ha acceptat fer-se càrrec del monitor d’acompanyament a la piscina d’un dels dos dies (el dimecres), de manera que assumeix la meitat del servei. Això ja us ho vam explicar recentment, en una entrada del bloc.

– Climatització de les aules. El director de l’escola ens va explicar que, tal com vam acordar el curs anterior, es compta ja amb dos pressupostos per a la climatització de les aules. Però han comprobat que per fer aquesta millora és necessari reformar prèviament la instal·lació elèctrica del centre per tal que pugui acollir la nova maquinària. Va dir que aixo requeria una inversió econòmica molt important i que no era possible fer-la de manera immediata. Li vam demanar que ens donés un termini concret i es va comprometre a solucionar la climatització de les aules en un termini màxim de dos anys. Malgrat això, va dir que escurçarien aquest termini tant com els fos possible.

– Informació sobre pagaments. La direcció de l’escola ens va dir que informa dels pagaments que han de realitzar les famílies a través d’una circular que penja cada any al web durant el mes de juliol. Posteriorment ho vam comprobar i, efectivament, vam trobar aquesta circular. La podeu consultar en aquest enllaç: informació sobre quotes de l’escola. A partir d’ara, l’AMPA estarà atenta a la publicació d’aquesta informació i en farà difusió tots els estius, tan aviat come tigui disponible. Malgrat això, li vam recordar al director que no es dona informació sobre despeses extraordinàries com les de la compra de quaderns. Tot i que aquest any no ho van fer, ens va dir que això s’explica cada any en la reunió inicial de curs. Li vam demanar que avisessin per correu electrònic a les famílies al menys una setmana abans de passar el rebut per tal que en poguessin fer previsió. Però el director va considerar que no era necessari i va assegurar que no ho farien.

– Reciclatge de llibres i d’uniformes. La direcció de l’escola es va alegrar d’aquests dos nous projectes de l’AMPA i es va oferir per col·laborar en tot allò que fes falta. Pel que fa als uniformes ens va explicar que al centre no hi ha espai per magatzemar els uniformes que es vagin recollint, i que només es podria fer aquest servei durant un període de temps concret, a la finalització del curs, quan no hi ha classes. Sobre el reciclatge de llibres, vam estar d’acord que era necessari establir una coordinació estreta amb l’equip docent per fer-ho possible, i es va mostrar disposat a facilitar-ho. En els dos casos, vam acordar que quan les comissions de l’AMPA comencin a treballar, ens posarem en contacte amb l’escola per explicar-los les nostres propostes i buscar la millor manera de coordinar-les. Aprofitem per dir-vos que les comissions d’aquests dos projectes començaran a treballar ben aviat, perquè han sortit molts pares i mares voluntaris. Per a la Comissió de Reciclatge de Llibres ja tenim 13 persones, i per a la Comissió de Reciclatge d’Uniformes ja tenim 10 persones. A partir d’ara podreu seguir les novetats d’aquests dos projectes en l’apartat de Serveis d’aquest bloc. Aquí podeu enllaçar amb el reciclatge de llibres, i aquí amb el reciclatge d’uniformes.

– Celebració de Sant Jordi. Es va acceptar sense problemes la proposta de l’AMPA. Per la diada de Sant Jordi es realitzarà algun tipus de concurs literari amb tots els nens de l’escola (primària i secundària) i l’AMPA finançarà els premis. A més, durant la mateixa diada contractarem un petit espectacle teatral per als alumnes. Els detalls tècnics de la proposta s’hauran d’anar perfilant. El director es va comprometre que en el termini màxim d’un mes, l’equip docent de l’escola ens explicaria com han previst la celebració de Sant Jordi, i d’aqueta manera podrem coordinar les previsions pedagògiques del centre amb les propostes de l’AMPA.

– Menjador escolar. Vam explicar també que l’AMPA tenia intenció de recollir les queixes concretes que es produissin sobre el servei durant un període de temps concret i que amb aquesta informació avaluaríem si hi havia raó suficient per proposar alguna mesura. El director de l’escola es va mostrar disposat a atendre qualsevol queixa i fins i tot va oferir que si algun pare o mare ho desitjava, podia quedar-se a dinar en una data acordada per comprovar la qualitat del servei in situ.

Fins aquí van arribar els temes tractats amb la direcció del centre. Ara és l’hora, altre cop, de sentir les vostres opinions. Què penseu de les propostes que tirarem endavant i de la resposta que ens va donar la direcció del centre? Hi esteu d’acord? I, si no és així, agrairem que ens proposeu mesures alternatives o noves idees per continuar treballant amb tots aquests temes. Ens podeu fer arribar la vostra opinió amb un comentari en aquest mateix text, o bé amb un missatge de correu electrònic a l’adreça ampacamibcn@gmail.com

Aprofitem també per dir-vos que, gairebé amb tota seguretat, el proper 4 de desembre tindrà lloc la primera xerrada de l’Escola de Pares i Mares de l’AMPA Camí d’aquest curs, i que en aquesta ocasió tractarà sobre la manera com hem d’afrontar la sexualitat amb els nostres fills. Al llarg de la propera setmana us donarem detalls de la xerrada i precisarem la informació sobre el contingut, la ponent i els horaris.

Recordeu, d’altra banda, que els alumnes de 4t d’ESO han començat a organitzar activitats per a finançar el seu viatge de fi d’estudis. De moment, estan venent números per a un sorteig de productes tecnològics. Si encara no n’heu comprat, demaneu-los. Després de 10 anys de treball i estudis al Col·legi Camí bé prou que s’han guanyat un bon premi, oi? Col·laboreu-hi!

Sabeu prou bé que estem al vostre servei, i que només aconseguirem fer bona feina si treballem plegats i recollim la màxima participació possible.

Aquesta entrada s'ha publicat en Assemblea, Funcionament Ampa i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.